УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК на Държавната комисия по хазарта и на нейната администрация

Приет с ПМС № 278 от 8.11.2012 г., обн., ДВ, бр. 90 от 2012 г.; изм. и доп., бр. 63 и бр. 88 от 2014 г., бр. 64 от 2015 г., бр. 100 от 2016 г. и бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.07.2018 г.


Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С правилника се определят структурата, организацията на работа и числеността на Държавната комисия по хазарта и на нейната администрация.
Чл. 2. (Изм. - ДВ, бр. 63 от 2014 г., в сила от 1.08.2014 г., бр. 100 от 2016 г.) Държавната комисия по хазарта, наричана по-нататък "комисията", е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище София.
(2) Председателят на комисията е второстепенен разпоредител с бюджет по бюджета на Министерството на финансите.
Чл. 3. Комисията осъществява държавния надзор върху хазарта в съответствие с разпоредбите на Закона за хазарта и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.


Глава втора
СЪСТАВ И ПРАВОМОЩИЯ НА КОМИСИЯТА
Чл. 4. (1) Комисията е колегиален орган и се състои от председател и четирима членове.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Председателят и членовете на комисията се назначават от министъра на финансите, като един от членовете е от Националната агенция за приходите и по един член се предлага съответно от председателя на Държавната агенция „Национална сигурност", от министъра на икономиката и от министъра на правосъдието.
(3) Условията за назначаване на председателя и членовете на комисията са определени в Закона за хазарта.
(4) Членовете на комисията, без председателя й, не са щатни служители на нейната администрация.
Чл. 5. Комисията има правомощия, определени в Закона за хазарта.
Чл. 6. (1) Председателят ръководи дейността на комисията и я представлява.
(2) Правомощията на председателя на комисията, свързани с нейната компетентност, са определени в Закона за хазарта.
(3) В изпълнение на своите правомощия като ръководител на администрацията на комисията председателят:
1. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите на администрацията на комисията;
2. представлява комисията в контактите й с други органи и организации, включително на международно ниво;
3. планира, разпределя и контролира използването на предоставените бюджетни средства на комисията;
4. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на комисията;
5. утвърждава длъжностното разписание на администрацията на комисията;
6. назначава и освобождава държавните служители, присъжда техните рангове, сключва и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в администрацията на комисията;
7. осигурява условия за повишаване на професионалната квалификация на служителите в администрацията на комисията;
8. издава заповеди и утвърждава вътрешни правила, свързани с осъществяването на дейността на комисията;
9. представя на министъра на финансите ежегоден отчет за резултатите от дейността на комисията;
10. осъществява и други правомощия, произтичащи от разпоредбите на Закона за хазарта, както и възложени му с друг закон или с нормативен акт.
(4) Правомощията на председателя по ал. 3 в негово отсъствие се упражняват от определен от него с писмена заповед за всеки конкретен случай служител, заемащ ръководна длъжност в администрацията на комисията.
(5) Председателят на комисията може да възложи на главния секретар своите правомощия или отделни свои правомощия по служебното правоотношение с лицата от администрацията на комисията.
(6) Председателят на комисията може да възложи със заповед правомощията си по чл. 31, ал. 1, т. 8 от Закона за хазарта на служители в администрацията на комисията, като определя и техните функции.

Глава трета

СТРУКТУРА, ФУНКЦИИ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА АДМИНИСТРАЦИЯТА НА КОМИСИЯТА

Раздел I
Общи положения
Чл. 7. (1) Дейността на комисията се подпомага от администрация, която се ръководи от председателя.
(2) Според разпределението на дейностите, които извършва, администрацията е обща и специализирана и е организирана в дирекции.
(3) Отдели и сектори се създават, преобразуват и закриват със заповед на председателя.
Чл. 8. (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г., в сила от 1.11.2014 г., изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Общата численост на персонала на комисията е 46 щатни бройки, в т. ч. председател, главен секретар, обща и специализирана администрация. Администрацията на комисията е разпределена по структурни звена съгласно приложението.

Раздел II
Главен секретар
Чл. 9. (1) Главният секретар осъществява административното ръководство на комисията, като координира и контролира административните звена за точното спазване на нормативните актове и на законните разпореждания на председателя и отговаря за планирането и отчетността при изпълнението на ежегодните цели на комисията.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организационната връзка между председателя на комисията и административните звена, както и между самите административни звена;
2. осъществява изрично възложените му в писмен вид правомощия от председателя;
3. създава условия за нормална и ефективна работа на административните звена в комисията;
4. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на комисията;
5. осъществява общ контрол за изпълнението на възложените задачи;
6. координира и контролира финансово-стопанската дейност на комисията;
7. координира и контролира дейността по стопанисването и управлението на държавната собственост, предоставена на комисията;
8. контролира и отговаря за правилното водене и съхраняване на документацията;
9. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в комисията;
10. организира ежегодно изготвянето на доклад за състоянието на администрацията;
11. организира взаимодействието на комисията с други ведомства и с неправителствени организации;
12. изпълнява други задачи, възложени му от председателя на комисията.

Раздел III
Обща администрация
Чл. 10. (1) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Общата администрация подпомага осъществяването на правомощията на председателя на комисията, създава условия за осъществяване на дейността на специализираната администрация и извършва технически дейности по административното обслужване.
(2) Общата администрация е организирана в дирекция "Финансово-стопански дейности и административноправно обслужване".
Чл. 11. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Дирекция "Финансово-стопански дейности и административноправно обслужване":
1. изготвя бюджетната прогноза и проекта на бюджет за приходите и разходите на комисията за съответната година;
2. организира, осъществява и контролира финансово-счетоводната дейност, следи за изпълнението на бюджета, за законосъобразното разходване на паричните средства и ползването на активите на комисията и осигурява организацията по прилагането на нормативните актове в областта на обществените поръчки;
3. отговаря за законосъобразността на проектите на заповеди, документацията за процедури по Закона за обществените поръчки и договорите, по които комисията е страна;
4. организира и осъществява управлението на активите, материално-техническото снабдяване, изпълнението на мероприятия по отбранително-мобилизационна подготовка и управление при кризи, осигурява здравословни и безопасни условия на работа, както и охранителния и пропускателния режим в административните помещения на комисията;
5. изготвя актове и документи, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения със служителите;
6. изготвя длъжностните и поименните разписания на администрацията на комисията;
7. организира и осъществява дейности по управление на човешките ресурси в съответствие с нормативните и вътрешните актове, планира и организира мероприятия за изграждане и развитие на административния капацитет на комисията;
8. (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) осъществява правно-нормативното обслужване на комисията и осигурява процесуалното представителство по граждански, административни и административнонаказателни производства;
9. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) оказва правна помощ, изготвя становища и анализира резултатите от съдебната практика, които са свързани с дейността на комисията;
10. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) изработва или участва в изработването на проекти на нормативни и вътрешноведомствени актове, които засягат дейността на комисията, и дава становища по проекти на нормативни актове, които са получени от други държавни органи за съгласуване;
11. (Предишна т. 9 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) организира и осъществява деловодната и архивната дейност в комисията;
12. (Предишна т. 10 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) поддържа и актуализира страницата на комисията в интернет;
13. (Предишна т. 11 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) подготвя, координира и протоколно осигурява публичните изяви на председателя и/или на овластени от него длъжностни лица при пресконференции, официални и работни срещи и поддържа протоколната кореспонденция;
14. (Предишна т. 12 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) организира, координира и поддържа връзки със сходни органи в други страни и с международните организации, свързани с надзора и регулирането на хазартната дейност;
15. (Предишна т. 13 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) изготвя правни становища и проекти на решения по Закона за достъп до обществена информация;
16. (Предишна т. 14 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) организира публикуването за обществено обсъждане на подготвяните проекти на нормативни актове на комисията.

Раздел IV

Специализирана администрация
Чл. 12. (1) Специализираната администрация осигурява осъществяването на правомощията на комисията по Закона за хазарта.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Специализираната администрация е организирана в дирекция „Лицензионна и контролна дейност".
Чл. 13. (Отм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.)
Чл. 14. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) Дирекция „Лицензионна и контролна дейност":
1. извършва проверки и проучвания по подадени писмени искания до комисията;
2. разработва проекти на предложения по образувани производства пред комисията;
3. привежда в изпълнение решенията на комисията;
4. подготвя и актуализира списък на лаборатории, които могат да извършват изпитвания на игрално оборудване и софтуер на комуникационно оборудване;
5. извършва преглед и проверка на документацията, представена от такива лаборатории, и подготвя предложения до комисията за утвърждаване на типове и модификации;
6. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) извършва проверки за законосъобразното осъществяване на хазартната дейност;
7. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) изземва игрално и комуникационно оборудване и парични средства, които се използват за организиране или осъществяване на хазартна дейност без лиценз от комисията;
8. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) установява административни нарушения;
9. (Нова - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) обезпечава доказателства за извършени нарушения чрез опис или изземване на вещи, парични средства, ценни книжа, документи, книжа и други носители на информация или чрез запечатване на каси, офиси, игрални зали, игрални казина, работилници, помещения, в които се организират или провеждат хазартни игри, или се държи игрално оборудване, и други подлежащи на контрол обекти;
10. (Предишна т. 6 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) извършва оценка за годността на отнето или придобитото в полза на държавата игрално и комуникационно оборудване, което е иззето от длъжностни лица на комисията, и прави предложения за бракуване и унищожаване на негодното или за предаване за продажба от органите на Националната агенция за приходите на годното оборудване;
11. (Предишна т. 7 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) подготвя и актуализира списък на интернет страниците по чл. 22, ал. 1, т. 14 от Закона за хазарта;
12. (Предишна т. 8 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) подготвя и организира предоставянето на електронните административни услуги в комисията;
13. (Предишна т. 9 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) води, поддържа и актуализира публичните електронни регистри на комисията;
14. (Предишна т. 10 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) организира внедряването, поддръжката и усъвършенстването на информационните системи и следи за прилагането на информационните стандарти в комисията;
15. (Предишна т. 11 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) планира, администрира и поддържа инфраструктурата на информационните технологии в комисията, както и разработва правила, инструкции и процедури за използването на информационни и комуникационни технологии;
16. (Предишна т. 12 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) осигурява правилното функциониране на необходимите средства за обработка и пренасяне на информацията - хардуер и софтуер, и отговаря и за информационната и мрежовата сигурност на администрацията;
17. (Предишна т. 13 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) осигурява процесите на експлоатация на електронните приложения в комисията;
18. (Предишна т. 14 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) следи за осъществяването и сигурността на непрекъснатия дистанционен достъп до контролните локални сървъри на организаторите на хазартни игри от разстояние;
19. (Предишна т. 15, изм. - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) извършва методологическите, статистическите и аналитичните дейности по лицензионните производства и контролната дейност;
20. (Предишна т. 16 - ДВ, бр. 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.) проучва опита на надзорните органи на хазарта в Европейския съюз с цел подобряване на качеството и ефективността при осъществявания надзор върху хазарта от комисията.

Раздел V

Организация на работата на администрацията на комисията
Чл. 15. (1) Служителите в комисията, заемащи ръководни длъжности, съобразно възложените функции в длъжностните им характеристики:
1. възлагат задачи на работещите в административното звено, контролират и отговарят за тяхното срочно и качествено изпълнение;
2. осигуряват взаимодействието с другите административни звена в комисията в съответствие с установените организационни връзки и разпределението на дейностите между тях;
3. ръководят, отчитат и носят отговорност за дейността и за изпълнението на задачите на съответното административно звено.
(2) При отсъствие на служител, заемащ ръководна длъжност, неговите функции се изпълняват от служител, определен от председателя.
Чл. 16. Държавните служители и лицата, работещи по трудово правоотношение в комисията, изпълняват точно, добросъвестно и безпристрастно възложените им задачи и отговарят пред прекия си ръководител за изпълнението на своята работа съобразно длъжностните си характеристики.
Чл. 17. Документооборотът, деловодните дейности, текущото архивиране на документи, както и контролът по изпълнение на задачите в комисията се уреждат с вътрешни правила, утвърдени от председателя.
Чл. 18. (1) Работното време на служителите в комисията при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2015 г.) Работното време на служителите по ал. 1 е с променливи граници от 7,30 до 18,30 ч. със задължително присъствие в периода от 10,00 до 16,00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12,00 и 13,30 ч. В тези случаи извън времето на задължителното присъствие служителите могат да отработват дневното работно време през определени дни в следващия или в друг ден от същата работна седмица.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 64 от 2015 г.) Работното време по ал. 2 се отчита чрез електронна система за контрол на достъпа в сградата на комисията или по друг подходящ начин. Председателят на комисията определя със заповед конкретната организация на работа и контрола по спазване на установеното работно време.
(4) За определени административни звена и/или длъжности в заповедта по ал. 3 председателят на комисията може да определи различно от посоченото в ал. 2 работно време.
Чл. 19. (1) Предложения и сигнали по глава осма от Административнопроцесуалния кодекс се подават до председателя на комисията.
(2) Главният секретар на комисията организира работата с получените предложения и сигнали.
(3) Предложенията и сигналите могат да бъдат писмени или устни и се подават в комисията лично или чрез упълномощен представител. Подадените предложения и сигнали се регистрират по ред, определен с вътрешните правила по чл. 17.
(4) Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
(5) За анонимни предложения и сигнали се считат тези, в които за подателя не са посочени:
1. имената по документ за самоличност и адресът - за българските граждани;
2. имената по документ за самоличност, личният номер и адресът - за чужденци;
3. фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление и електронният му адрес.
(6) За анонимни се считат и предложения и сигнали, които съдържат реквизитите по т. 1 - 3, но не са подписани от автора/подателя или от негов представител по закон или по пълномощие.
(7) За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, се считат тези, които засягат факти и събития, случили се преди повече от две календарни години преди подаването или заявяването на сигнала, установено чрез датата на подаването или заявяването в деловодството на комисията.
(8) Приемното време за граждани и представители на организации и изслушването на техните предложения и сигнали се оповестява на общодостъпно място в комисията.

ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. В 15-дневен срок от влизането в сила на устройствения правилник председателят на комисията утвърждава длъжностното разписание на администрацията.
§ 2. Правилникът се приема на основание чл. 16, ал. 2 от Закона за хазарта.
§ 3. Изпълнението на правилника се възлага на председателя на комисията.


ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
към Постановление № 214 на Министерския съвет от 14 август 2015 г.
за изменение и допълнение на нормативни актове на Министерския съвет
(ДВ, бр. 64 от 2015 г., изм., бр. 85 от 2015 г., в сила от 3.11.2015 г.)
§ 9. (1) Функциите на инспектората на Министерството на финансите, засягащи административния контрол върху дейността на Националната агенция за приходите и Агенция "Митници", преминават към инспектората на съответната агенция, осигурени с 23 щатни бройки, от които 11 за Националната агенция за приходите и 12 за Агенция "Митници".
(2) Правоотношенията със служителите, осъществяващи функциите по ал. 1, се уреждат при условията и по реда на чл. 87а от Закона за държавния служител.
§ 10. (1) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2015 г., в сила от 3.11.2015 г.) В тримесечен срок от приемането на постановлението областните управители предават на директора на Агенция "Митници" за управление урегулираните поземлени имоти, отредени за граничните контролно-пропускателни пунктове, сградите и съоръженията в зоните на ГКПП, които не са предоставени за управление на министри или на ръководители на други ведомства за изпълнение на функции, свързани с извършването на граничен контрол, и цялата свързана с тях документация.
(2) В срока по ал. 1 областните управители предават с опис на директора на Агенция "Митници" преписи от актовете за държавна собственост за всички имоти, намиращи се в зоните на граничните контролно-пропускателни пунктове.


ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
към Постановление № 133 от 5 юли 2018 г. за изменение и допълнение на Устройствения правилник на Държавната комисия по хазарта и на нейната администрация, приет с Постановление № 278 на Министерския съвет от 2012 г.
(ДВ, брой: 58 от 2018 г, в сила от 13.07.2018 г.)
§ 9. В Постановление № 215 на Министерския съвет от 1999 г. за приемане на Устройствен правилник на Министерството на финансите и за преобразуване и закриване на административни структури към министъра на финансите (обн., ДВ, бр. 104 от 1999 г.; изм. и доп., бр. 112 от 1999 г., бр. 30 от 2000 г., бр. 4, 16, 17, 55 и 87 от 2001 г., бр. 9 и 79 от 2002 г., бр. 42, 49 и 102 от
2003 г., бр. 8, 64 и 106 от 2004 г., бр. 27, 56, 76, 90 и 103 от 2005 г., бр. 2, 37, 48, 56, 65, 77, 90 и 93 от 2006 г., бр. 11, 26, 53 и 84 от 2007 г., бр. 37, 61, 79 и 108 от 2008 г., бр. 81, 85, 90, 100, 101 и 102 от 2009 г., бр. 2, 34, 46, 64 и 88 от 2010 г., бр. 92 от 2011 г., бр. 6 и 90 от 2012 г., бр. 73 от 2013 г., бр. 63 и 88 от 2014 г., бр. 64 и 100 от 2015 г., бр. 100 от 2016 г. и бр. 25 и 102 от 2017 г.) в т. 7 от приложение № 2 към чл. 4, ал. 3 числото „49" се заменя с „46".
§ 10. В Устройствения правилник на Министерството на финансите, приет с Постановление № 353 на Министерския съвет от 2016 г. (обн., ДВ, бр. 100 от 2016 г.; изм., бр. 18 от 2017 г.), се правят следните изменения и допълнения:
1. В чл. 6:
а) създава се нова т. 18:
„18. осъществява държавната политика относно ефективното и ефикасното разходване на публични средства при планирането и изпълнението на концесиите;"
б) досегашната т. 18 става т. 19.
2. В чл. 9, ал. 2 числото „568" се заменя с „571".
3. В чл. 11:
а) в ал. 4 изречение второ се изменя така: „Проверките се извършват въз основа на писмена заповед или писмено разпореждане на министъра.";
б) алинея 5 се изменя така:
„(5) Инспекторатът има следните функции:
1. извършва планови и извънпланови проверки на структури, дейности и процеси по осъществяване на административната дейност в МФ и в административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
2. прави оценка на корупционния риск и предлага мерки за ограничаването му;
3. събира и анализира информация и извършва проверки по своя инициатива за установяване на нарушения, възможни прояви на корупция и неефективна работа на администрацията;
4. извършва проверки по сигнали и предложения срещу незаконни или неправилни действия или бездействия на служители от МФ и от административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
5. съставя актове за установяване на административни нарушения, когато това е предвидено в закон, при констатирани нарушения от страна на служителите от МФ и от административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
6. проверява спазването на законите, подзаконовите и вътрешноведомствените актове за организацията на работа от служителите на МФ и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
7. може да прави предложения до министъра за образуване на дисциплинарни производства при констатирани нарушения на служебните задължения, както и на Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация;
8. осъществява контрол и извършва проверки по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество;
9. участва в разработването на проекти и прави предложения за нови или за изменение на вътрешноведомствени актове, които регламентират организацията на работа и дейността на МФ и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
10. изпраща сигнали до органите на прокуратурата, когато при проверки установи данни за извършено престъпление от страна на служители на МФ и на административните структури, чиито ръководители са второстепенни разпоредители с бюджет по бюджета на МФ;
11. извършва проверки по предоставянето на административни услуги;
12. осъществява и други дейности, свързани с административния контрол, произтичащи от нормативни актове или възложени от министъра.";
в) алинея 6 се изменя така:
„(6) За резултатите от извършените проверки се докладва на министъра и се правят препоръки за отстраняване на констатираните пропуски и нарушения.";
г) алинея 7 се изменя така:
„(7) Ръководителят на инспектората изпраща всяка година до 1 март на Главния инспекторат на Министерския съвет доклад за извършените проверки през предходната година."
4. В чл. 17, т. 8 думите „чл. 12 от Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси" се заменят с „чл. 35 от Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество".
5. В чл. 26:
а) точка 10 се изменя така:
„10. наблюдава и контролира дейността на участниците на първичния и вторичния пазар на държавни ценни книжа;"
б) точка 13 се изменя така:
„13. изготвя и публикува официалната информация за дълга и гаранциите на подсектор „Централно управление" и за консолидирания дълг и гаранциите на сектор „Държавно управление;".
6. В чл. 28, ал. 2 се създава т. 10:
„10. изпълнява функцията на секретариат на Консултативния съвет по контрол и одит в публичния сектор."
7. В чл. 30 т. 4 се изменя така:
„4. подпомага министъра при упражняване на правомощията му в областта на държавната политика относно ефективното и ефикасното разходване на публични средства при планирането и изпълнението на концесиите;".
8. В приложението към чл. 9, ал. 3:
а) в наименованието числото „568" се заменя с „571";
б) на ред „Обща администрация" числото „121" се заменя със „123";
в) на ред „дирекция „Човешки ресурси и административно обслужване" числото „23" се заменя с „24";
г) на ред „дирекция „Информационни системи" числото „18" се заменя с „19";
д) на ред „Специализирана администрация" числото „420" се заменя с „421";
е) на ред „дирекция „Правна" числото „16" се заменя със „17".
§ 11. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в „Държавен вестник".


Приложение
към чл. 8
(Изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г.,
в сила от 1.11.2014 г.;
изм. - ДВ, брой: 58, от 2018 г.,
в сила от 13.7.2018 г.)


Численост на персонала в администрацията на Държавната комисия по хазарта -
46 щатни бройки

(Загл. изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г., в сила от 1.11.2014 г., изм. - ДВ, брой: 58 от 2018 г., в сила от 13.7.2018 г.)

Председател 1
Главен секретар 1
Обща администрация 16
в т. ч.:
дирекция „Финансово-стопански дейности и административноправно обслужване" 16
Специализирана администрация
28
в т. ч.:
дирекция „Лицензионна и контролна дейност" 28